Program för Naturskyddsföreningen i Bankeryd

Vårprogram 2024 Bankeryd (pdf)

Vårprogram 2024

Måndagen den 18 mars kl. 18.30
Årsstämma i Nyarpsstugan. Sedvanliga årsstämmohandlingar.
Maria och Lennart Erlandsson visar sitt fantastiska bildspel med vackra bilder och information om bin och biodling ”Det lilla honungsbiet”.
Vi bjuder på fika.
Styrelsen

Torsdagen den 4 april kl. 14.00 – cirka 15.30
Besök på Bankeryds Arv dvs. Bankeryds Avloppsreningsverk på
Förrådsvägen 5 i Bankeryd. Infart från Sjöåkravägen. Oömma kläder och skor eller stövlar. Information om verksamheten. Vi träffas på parkeringen utanför.
Kontaktperson: Margit Sandén

Lördagen den 27 april kl. 9.00
Fågelutflykt till Tranebo. PerJonas Andersson är guide. Ta med kikare om du har samt fika och fågelbok. Bra skor. Vi träffas på Hembygdsföreningens parkering för samåkning kl. 9.00.
Kontaktperson: Inga-Britt Fälth

Söndagen den 16 juni kl. 14.00
”De vilda blommornas dag” vid naturreservatet ”Häggebergs och Granbäcks lövskogar”. Magnus Thorell guidar bland försommarens blommor. Samling kl.14.00 på hundklubbens parkering. Ta med fika och flora. Samarrangemang med Botaniska Sällskapet.

Onsdagen den 14 augusti kl. 17.00
Kvällsexkursion till Vidablick i Bankeryd. Magnus Thorell informerar om sensommarens blomster vid Vidablick. Varierad flora i olika biotoper.
Ta med fika och flora. Samarrangemang med Botaniska Sällskapet.
Samling vid infarten till Vidablick.

Övriga höstprogram meddelas senare

— 2023 —

Höstprogram 2023 Bankeryd (pdf)

Vårprogram för Naturskyddsföreningen i Bankeryd 2023:

Tisdagen den 9 maj kl 18.00
Fågelexkursion med PerJonas Andersson på en del av Lillåleden. Samling kl 18.00 vid Vidablicks parkering. Har vi tur så får vi se strömstaren. Ta gärna med kikare, bra skor och fika, Ingen anmälan.

Söndagen den 14 maj lö 09.00
Vårvandring i Bankeryd tillsammans med Bankeryds Hembygdsförening. Samling vid Hembygdsgården kl 09.00. Ta med bra skor och fika. Ingen anmälan.

Söndagen den 18 juni
DE VILDA BLOMMORNAS DAG
Vi åker till Skogastorpskärret och Djupadalen, Naturreservat i Falköpingstrakten ett område med höga naturvärden och vacker lundflora bl.a. orkidéer. Ta gärna med en flora och fika förstås. Vi deltar i Naturskyddsföreningen i Habos utflykt. Samling för samåkning på Attarpsskolans parkering i Bankeryd kl 09.30 eller vid Hembygdsgården i Habo kl. 10.00 , Kom i tid.

Kontakt: Inga-Britt Fälth 0702-890079 e-post: inga-britt.falth@hotmail.com